Skärgården

I måndags kväll efter jobbet gick jag på promenad i 50 min. Susanne gjorde mig sällskap halva vägen. Satt sedan på altanen och läste tills solen gick ner.

I tisdags kväll gick jag på promenad i 40 min. Läste på altan. 

I onsdags efter jobbet mötte jag upp Åsa på stan. Vi åt middag på tzatziki, kycklingspett blev det och creme caramel till efterrätt. 

I torsdags kväll gick jag på promenad i 50 min. Började plocka undan saker som låg framme, fixade disken och städade badrummet. 

I fredags efter jobbet cyklade jag hem och slappade. 

Igår sov jag till kl 10. Dammade och dammsög på förmiddagen. Åkte till biltema, rusta och Ica Maxi på ärenden. Köpte bl a en luftmadrass. Var väldigt varmt både ute och inne så det var dags att ta fram golvfläkten som legat i kartong i förrådet i fyra år. Fanns ingen instruktion men jag tror jag lyckades skruva ihop den ändå, den funkar i alla fall. Låg inne en stund och läste. Tänkte ta en promenad kl 19 men det var fortfarande 31 grader ute på altanen under markisen så jag väntade en timme tills det "bara" var 28 grader. Promenerade i 40 min, satt sedan ute på altan och läste. 

Idag gick jag upp kl 7. Cyklade till stationen och tog tåget till Stockholm. Marie mötte upp mig och vi gick till strandvägens kajplats. Därifrån åkte vi skärgårdsbåt 1 timme och 20 min till Grinda. Vi strosade runt en timme på ön och åt sedan lunch på restaurangen Framfickan vid vattnet. Jag åt fiskburgare. Därefter lade vi oss vid den lilla stranden, jag doppade mig en gång i vattnet. Kl 15 tog vi båten tillbaka till city. Vi köpte glass i Kungsträdgården innan jag gick mot tåget. Jag var hemma kl 18.15. 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0