Semester

I måndags och tisdags så jobbade jag bara. 

I onsdags efter jobbet tog jag tåget till Gävle. Mötte upp Petra och vi gick till Pinchos. Efter två timmar gick vi vidare till Grillo på Bergrenska Gården och åt efterrätt som hette Pina Colada. Åkte hem 20.37, var hemma strax efter 22. 

I torsdags jobbade jag och handlade på ica. Ena kassen med mat gick sönder från cykelstyret när jag nästan var hemma...

I fredags var det äntligen sista jobbdagen före semestern. Samtidigt som jag kom hem så kom även barnen. Nelly och Hanna cyklade till ica en sväng för att köpa frukt till drinkar. När de skulle gå och lägga sig vid 22 så kom Susanne förbi. Hon har denna vecka flyttat till gatan bredvid min. Vi satt på altanen i två timmar och drack egen sangria. 

Igår gjorde vi inget särskilt, jag var trött efter jobbveckorna. Barnen var hos grannen Maja på förmiddagen. Då slumrade jag en timme till. På eftermiddagen kom maja till oss och lekte. Det åskade och kom för ovanlighetens skull en regnskur. 

Idag sov vi till 9.15. Vi gjorde matsäck och åkte till Testenbadet tre mil bort, hade aldrig varit där. Det var ganska mycket näckrosor och när vi fikade kom getingar och bromsar. Så vi åkte och provade en annan badplats, Näsuddsbadet. Den var lite mindre. Vi badade, åt baguetter, badade, fikade och badade igen. På vägen hem handlade vi på ica Maxi. Var hemma kl 18. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0