Pepparkakshus

I måndags var jag med Hanna till vårdcentralen för undersökning då hon varit sjuk med feber många gånger senaste året, eller faktiskt ofta hela livet. Hon fick lämna blodprov och prata med läkaren. Sedan tog jag bussen till jobbet, första gången denna vinter som jag lämnade cykeln hemma. Hanna följde med Svea hem och Nelly gick hem själv från skolan. Hanna och Svea kom och åt middag. Sedan skjutsade jag Nelly till innebandy i Johannesbäck. Vi hämtade henne kl 20. 

I tisdags var Nelly hemma när jag kom hem. Hanna kom strax efter mig då hon varit på öronmottagningen med Dennis. Vi byggde och dekorerade pepparkakshus. 

I onsdags hade vi prisutdelning på jobbet i en pepparkakshustävling. Mitt lag vann, vi hade tema "hållbarhet" med solcellspaneler, vindkraftverk och sopsorteringsstation. Efter jobbade gjorde jag några ärenden på stan. 

I torsdags jobbade jag bara. På kvällen sorterade jag massor av kläder som barnen vuxit ur. Barnen var i Hedemora på begravning. 

I fredags kom Nelly hem strax före mig. Vi åkte till Gränby så att hon kunde köpa julklappar. Sedan hämtade vi Hanna hos tuva i Lindbacken. Hannas provsvar kom med post och de var normala. 

Igår bakade vi på förmiddagen. Gjorde knäck, cornflakeskakor och rischoklad. Kl 14 kom Esther. Hon och Nelly var hemma medan jag och Hanna åkte till Gränby så att även hon kunde köpa julklappar. På kvällen bakade vi Rocky road. 

Idag kom Dennis och hämtade barnen kl 11. Jag tränade en halvtimme på löparbandet. Efter lunch packade jag och bar ut alla kassar och väskor till bilen. Jag åkte till Intersport och köpte innebandystrumpor till Nelly, sedan vidare till Gränby för att köpa klänningar till mig själv. Därefter åkte jag till Krylbo. 

Nellys sida
(null)

Hannas sida
(null)

Vårt arbetslag 
(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0