Första advent

I måndags jobbade jag bara. Jag är förvånad över att jag fortfarande cyklar till jobbet istället för att ta buss. 

I tisdags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly mötte upp oss där när hon åkte från klubben. Efter middagen cyklade jag med Nelly till gymnastiken och hämtade henne senare vid kl 20. 

I onsdags hämtade jag Hanna på fritids. Nelly och Fröya hade gått hem tidigare. Efter middagen skjutsade jag Hanna till träning på Bolandskolan. Sedan åkte jag till Gränby och bytte Hannas nya vinterskor till en större storlek. Därefter hämtade jag upp Nelly då Fröya åkt hem. Vi hämtade Hanna kl 19.15. 

I torsdags hämtade jag Nelly på klubben och Hanna på fritids. Efter middagen åkte vi till Lindex och hämtade ut paket som vi beställt. Sedan lämnade vi Nelly på träning i Gränbyskolan. Kl 20 åkte jag och hämtade Nelly. 

I fredags hämtade jag Nelly på klubben. Vi handlade på ica Brantingstorg innan vi cyklade hem. Hanna hade följt med Elsa hem från skolan. Efter middagen hämtade vi Hanna i Skölsta. 

Igår klev vi upp kl 7.15. Hanna hade samling på Ifu kl 8.30. Hon spelade fyra matcher med vinst och var klar vid kl 11. Då åkte vi till Gränby för att köpa present. Vi åt lunch på McDonalds som även hade ansiktsmålning. Sedan lekte Hanna hos Svea en stund. Kl 15 skjutsade jag barnen till Emma, mira och tuva då de hade besök från Skåne. Jag åkte till Lindex för att byta en tröja som var trasig. Jag åkte till Årsta för att hämta ut paket och storhandlade på ica. Hanna fick skjuts hem 17.30 och Nelly fick skjuts till kalas hos Lisa. Jag hämtade Nelly och mira i Lindbacken kl 21 och skjutsade hem mira. 

Idag skjutsade vi Hanna till malva i Lindbacken. Sedan ägnade jag och Nelly oss åt storstädning i tre timmar samt byte av sängkläder. Vi fikade lussekatt, pepparkakor och glögg. Därefter tog vi fram julsakerna ur förrådet. Kl 15.30 kom Hanna och malva hit och lekte. Vi fortsatte pynta. Malva åkte hem vid 17.15. 

(null)


(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0