Däckbyte, klippning och sjukdom

I måndags efter jobbet hämtade jag barnen. Vi skjutsade Nelly till Ifu då hennes innebandyträning började kl 17. Hanna fick äta på McDonalds innan jag skjutsade henne till fotbollsträningen i Årsta 17.45. Tillbaka till Ifu för att hämta Nelly kl 18. Nelly och jag åt på McDonalds innan vi hämtade Hanna som tränat fotboll i ihållande regn i en timme. 

I tisdags hämtade jag barnen. Nelly hade dansträning 19.15-20.15 i Gränby. Jag och Hanna strosade i butiker under tiden. 

I onsdags när jag kom hem var det dags för däckbyte. Då måste jag först köra fram till gårdsbommen, gå ur och låsa upp den, köra in några meter, gå ur och stänga bommen för att sedan köra fram till min port. Jag har däcken i mitt förråd i trappuppgången. Efter att ha burit ut alla däck till bilen så upprepas proceduren med bommen för att komma ut på vägen (bommen kan inte vara öppen under tiden för då får man inte ur sin nyckel och jag vill inte lämna den kvar). Jag åkte till Däckskiftarna utanför Ica Maxi. Var sex bilar i kö före mig, tog ca 25 min att komma fram och 5 min för bytet. Sedan åkte jag till ica i Årsta och handlade. Därefter gjorde jag om allt med bommen för att få in däcken i förrådet igen. 

I torsdags efter jobbet promenerade jag in till stan och klippte mig hos en drop-infrisör. Var bara fem minuters kötid. Detta är en ny salong som endast klipper, ingen färgning, tvättning eller annat. När jag kommit hem så kom barnen till mig, Hanna hade blivit sjuk dagen innan med 40 graders feber. 

I fredags var jag hemma från jobbet med Hanna. Jag lämnade Nelly i skolan kl 8 och hämtade henne 15.30. 

Igår klev vi upp 7.15. Nelly hade samling på Årsta IP 8.15, jag cyklade dit med henne och sedan hem för att göra frukost till Hanna. Jag cyklade tillbaka dit kl 9 för att se matchen. Hanna stannade hemma med feber och halsont. Jag hade ringt 1177 och fått en tid på närakuten, så efter matchen åkte vi dit. De tog halsprov på Hanna men hittade ingen bakterie, så det blev ingen medicin. Vi fick åka hem igen. Efter lunch skjutsade jag Nelly till Mira i Lindbacken. Hanna och jag slappade i soffan. 

Idag hade Hanna knappt någon feber på morgonen, och till lunch var hon feberfri. Kl 15 åkte vi och hämtade Nelly i lindbacken. Vi stannade vid Gränby och köpte presenter. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0