Hårfix, cykellagning och laserkalas

I måndags var det röd dag och jag var ledig. Jag tonade håret för första gången på 15 år. Jag hade köpt en gyllenbrun färg som jag hoppades var ganska lik min egen färg och samtidigt täcker grått hår. De silvriga hårstråna blev nu guldiga istället, så jag blev nöjd. Sedan åkte jag till Gränby och bokade drop-in tid hos frisören för att toppa håret. Handlade på Ica medan jag väntade på min tur. Därefter åkte jag in till stan och hämtade min cykel med punktering. Jag släppte av den vid Fålhagens Cykel och låste fast den utanför verkstaden. När jag kom hem så bytte jag sängkläder och tvättade. 


I tisdags promenerade jag till jobbet. När jag slutat jobbet promenerade jag till cykelverkstaden (halvvägs hem) och lämnade in cykeln. Gick sedan hem. 

I onsdags promenerade jag till jobbet och efter jobbet gick jag och hämtade cykeln så att jag nu kunde cykla hem. Jag tog bilen till leksaksaffären och köpte present till Hanna, sedan till Coop för att handla. 

I torsdags efter jobbet hämtade jag barnen som nu kommit hem från Gran Canaria. 

I fredags hämtade jag barnen och vi cyklade hem för att göra dem iordning. Kl 18 lämnade jag dem på skoldisco och handlade sedan på Ica. Hämtade dem kl 20. 

Igår kom Hannas kompis Malva kl 11.30 och strax därefter Nellys kompis Tuva. Efter lunch tog jag och de fyra barnen buss in till stan och såg Babybossen på bio. När vi kom hem vid kl 17 blev kompisarna hämtade. 

Idag hade Hanna dans kl 12 och Nelly kl 13.15. Seda tog vi Mira och Esther med oss och åkte till Latitude 59 där Nelly äntligen skulle få ha sitt kalas (var fullbokat tidigare). Det kom 12 kompisar och Hanna fick vara med. De spelade laser 40 min och åt sedan marängswiss. Nelly öppnade paket och barnen fick godispåsar. Kalaset var slut kl 17. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0