Brännboll, bio och brand

I måndags promenerade jag till och från jobbet. 


I tisdags hämtade jag barnen. Vi köpte plocksallad och fika och gick till Årstaparken. Där träffades Nellys klass kl 17.30 och spelade brännboll. 

I onsdags jobbade jag och hämtade barnen. 

I torsdags hämtade Dennis barnen kl 11. Jag cyklade till stationen och tog tåget till Stockholm. Marie mötte mig och vi gick till Café Milano. Jag åt pasta med högrev och parmaskinka. Vi gick förbi Kungsträdgården och köpte en glass. Sedan gick vi till biograf Grand och såg Vad döljer du för mig? Jag tog tåget hem 17.45. När jag kom hem åkte jag till Coop och handlade mat. 

I fredags slutade jag kl 14 (istället för att sluta tidigare i onsdags före röd dag). Barnen kom kl 15. Jag fick födelsedagspresenter; en sil och en knivslip. Vi spelade spel och gjorde tacos. 

Igår åkte vi till Gränby så att Hanna skulle få handla på hm för sitt presentkort. Hon köpte en långklänning för kortet, en långklänning för egna pengar och jag betalade en byxdress. Nelly köpte en byxdress för egna pengar och jag betalde en shortsdress. Vi gick till leksaksaffären och köpte presenter. Efter lunch kom Hannas kompis Svea. Nelly frågade nya grannen Maja om hon ville komma och leka. När Svea gått hem vid kl 17 så kom även Majas lillasyster Thea hit. De lekte med vattenpistoler och vattenballonger och kollade sedan på film. 

Imorse väcktes jag klockan 8 och fick en blomma i kruka av barnen på mors dag. Låg kvar i sängen till 9.30. Hanna hade dansträning kl 12 och Nelly 13.15. Vi cyklade till Hannas fotbollsträning kl 16. Vid kl 19 såg vi brandbil och ambulans komma. Det brann i en lägenhet i grannhuset på vår gård. Vi stod i köksfönstret och tittade men brandbilen skymde sikten, vi såg bara lite rök. När brandmännen vara klara gick vi ett varv runt det huset. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0