Fotbollshelg

I måndags promenerade jag till och från jobbet. 


I tisdags cyklade jag. Efter jobbet mötte jag upp Helena på Trattoria Alessandro där vi åt italiensk mat. Jag åt papardelle med parmaskinka och svamp. Var hemma ca kl 21. 

I onsdags promenerade jag till och från jobbet. När jag kom hem åkte jag till Gränby och köpte present till Cornelia. Därefter handlade jag på Ica i Årsta. 

I torsdags cyklade jag till jobbet. Efter jobbet gick jag med några kollegor till Lingon och drack en cider. Därefter gick vi tillbaka till jobbet och blev bjudna på buffé och bubbel. Jag var hemma ca kl 21. 

I fredags efter jobbet hämtade jag barnen. 

Igår ringde klockan 5.40. Nelly hade samling kl 7 tre mil sydväst om Uppsala för att spela pilsbocupen. Det blev oavgjort första matchen, ett mål av Nelly. Sedan åkte jag och Hanna tillbaka till Uppsala och fortsatte ytterligare åtta mil nordost mot Skärplinge. Hanna spelade tre matcher med vinst i alla. Det regnade under 1,5 timmar men var ändå varmt och sol. Vi kom hem vid kl 17 och hämtade Nelly hos Emma. De hade förlorat en match och spelat en till oavgjord. 

Idag sov vi till kl 8.30 och slappade hela förmiddagen. Efter lunch åkte vi till pilsbocupen igen. Nellys lag hade tappat några spelare och Hanna fick hoppa in i laget och spela match. De vann första matchen i strålande sol. Sedan kom Dennis och bytte av mig. Jag åkte hem och bytte till svalare kläder, cyklade in till stan och mötte upp Åsa och Maria på restaurang Picnic. Jag åt moules frites. Var hemma ca kl 20. 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0