Trettondagshelgen

I måndags efter jobbet hämtade jag barnen från fritids. 


I tisdags lämnade jag barnen på fritids, jobbade och hämtade barnen. 

I onsdags hade jag tagit ledigt. Det hade kommit mycket snö under natten så vi gick till backen och åkte snow glider. Det blåste lite kallt så stannade bara ute en timme. Kl 15 lämnade jag barnen hos Dennis. Därefter åkte jag till city gross och handlade. 

I torsdags jobbade jag till kl 14 (dag före röd dag). Kl 15 kom barnen till mig. 

I fredags tog jag fram min nya crock pot och la i potatis, sötpotatis, oxgrytbitar, lök, bbq-sås, kryddor och krossade tomater. Ställde den på låg värme i åtta timmar. Efter lunch skjutsade vi Hanna till hennes kompis ewilyn. Nellys kompis mira kom hem till oss och lekte. När jag hämtat Hanna vid 15.30 så skjutsade vi hem mira och åkte sedan till Skohuset i Boländerna och provade skor. Nelly fick varma skor och gummistövlar. När vi kom hem var maten klar och jag hällde även i grädde. 

Igår åkte vi bil till Gävle och hälsade på Petra, Johan, William och inez. Barnen lekte i två timmar och sedan åkte vi in till stan för att äta på Church Street Saloon med Petra och inez. Därefter gick vi på bio och såg Bamse och häxans dotter. Vi var tillbaka i Uppsala kl 20. 

Idag gjorde jag iordning crock pot igen. Denna gång blandade jag kokosmjölk, jordnötssmör, sweet chilisås och soja och hällde över kycklingfilé. Efter lunch skjutsade vi Hanna till ewilyn igen. Nellys kompis Alice kom hem till oss och lekte. Jag hämtade Hanna kl 15 så hon kunde byta om till innebandykläder. När vi åkte till träningen skjutsade vi hem Alice. Efter träningen var middagen klar när vi kom hem och serverades med ris och nudlar. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0