Gott nytt år

I måndags åt vi alla lunch hos Marcus i Fors. Jag skjutsade mina bröder in till stan och var sedan hemma hos mamma. Jag mötte upp Dennis vid dalahästen på kvällen och tog emot barnen. Vi åt middag hos mamma och sov sedan i Fors. 


I tisdags åt vi lunch hos mamma. Jag skjutsade Magnus familj till tåget. Jag och tjejerna åkte tillbaka till Uppsala på eftermiddagen. Tjejerna pysslade med lego och provade julklappskläder. 

I onsdags vaknade Hanna kl 8 och Nelly kl 9. Vi tog buss in till stan och åt asiatisk lunch. Tjejerna handlade på Hm för sina presentkort. På eftermiddagen åkte vi till Gränby och hämtade ut mina nya glasögon. Barnen hittade reakläder på Lindex som vi köpte. 

I torsdags lämnade jag barnen på fritids 7.30. Efter jobbet mötte jag upp Helena och Ann-Sofi på stan. Vi åt middag på Frenchi. Jag åt moules frites och sedan banansavarin med jordnötsglass till efterrrätt. Var hemma kl 23. 

I fredags jobbade jag och handlade sedan mat på Ica i Årsta. Jag hämtade ut paket som innehöll en grillpanna som jag köpt för presentkort som jag fått av jobbet i julklapp. 

Igår sov jag till kl 9. Jag ägnade hela förmiddagen åt städning. Jag åkte till Gränby en sväng för att shoppa, men hittade inget att köpa. Kl 17 kom Åsa hit för nyårsfirande. Vi åt krustader med avokadomousse och räkor till förrätt. Till varmrätt blev det plankstek och efterrätt after eight-fondant med vaniljglass och passionsfrukt. Kl 23 tog vi buss till Flustret. Vi skålade på deras uteplats vid midnatt och tittade på fyrverkerier. Var hemma kl 3. 

Idag sov jag till 10.45. Jag har diskat, tvättat och bara slappat framför tv'n. 

Barnen har firat nyår i Skåne. 

Klänningarna som Marie sytt:

reakläder:


Juklappskläder:




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0