Första advent


I måndags, tisdags och onsdags behövde jag inte hämta barnen, och jobbade då en timme längre. På onsdagskvällen åkte jag till ica i Årsta och storhandlade. 

I torsdags åkte jag tåg till Stockholm tillsammans med tre kollegor. Vi var på kurs i redovisning till kl 17. Jag var hemma kl 18.30 och åkte till johannesbäcksskolan där Hanna tränade till kl 19. Hon hade fått följa med Svea hem efter skolan. Sedan åkte vi till Gränbyskolan där Nelly tränade till kl 19.30. Hon hade fått följa med Esther hem efter skolan. 

I fredags efter jobbet hämtade jag barnen och vi gick till ica och handlade fredagsmys. 

Igår gick Hanna hem till Svea vid 10.30. Sedan kom Nellys kompis Dunya kl 11. Vid 11.30 hämtade vi Hanna och Svea och tog buss in till stan. Vi åt lunch på max och gick på bio och såg Paddington 2. När vi kom hem gick Hanna till Svea igen. Dunya blev hämtad vid kl 17. Vi hämtade Hanna kl 21. 

Idag plockade vi fram granen och jullådorna från förrådet. Barnen bakade pepparkakor och vi byggde ihop ett pepparkakshus. Kl 12 fick vi en fråga om Nelly ville följa med på innefotbollscup, hon går egentligen inte på innefotbollen, men de hade fått sjukdomsfrånvaro. Hon åt lunch och bytte om, och vi skjutsade henne till samlingen kl 13. Jag och Hanna fortsatte att dekorera pepparkakshus, pepparkakor, kokade knäck, hängde tvätt och plockade disk. Vid 15.15 åkte vi till Rimbo och kom precis till andra matchen kl 16. Sista matchen började kl 17, vi var hemma 18.45 och då fick Nelly dekorera sin sida av pepparkakshuset. 


(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0