Motala

Förra måndagen åkte jag till Gränby och shoppade lite kläder på rean. Jag handlade på Ica i Årsta. När jag kom hem tränade jag 40 min på löparbandet. På kvällen kom barnen. 


På tisdagen cyklade vi till olika lekparker och hade fika med oss. 

På onsdagen cyklade vi in till stan och åt lunch på East City. Sedan cyklade vi till Stadsparken där det var Barnens Parksommar. Hanna vann 2 kg choklad på chokladhjulet. Vi tittade på teater på parksnäckans scen innan vi cyklade hem. 

I torsdags åkte vi till Jysk och köpte två sovsäckar. Vi åkte sedan till Fyrishov och bowlade en timme. Därefter handlade vi på Ica och åkte hem för att packa. 

I fredags åkte vi hemifrån kl 11. Vi stannade i Nyköping och åt på Max. Vi var framme i Motala kl 15.15 och checkade in i vår stuga ca 50 meter från Varamonstranden. Sedan gick vi ner på stranden och badade. Vid kl 18 åkte vi till Ica Maxi och köpte plocksallad, grillad kyckling och potatissallad. Vi tog ett kvällsdopp vid kl 21 och spelade sedan kort. 

I lördags var det molnigt och blåsigt, men vi var ändå på stranden på förmiddagen. Vi åt lunch på strandrestaurangen Sjövik. Sedan åkte vi in till Motala och hittade en lekpark. Det duggregnade, men vi hade regnkläder. Vi gick till hamnen och köpte glass. 

I söndags var det fint väder fram till kl 15, så vi hängde på stranden och åt lunch på Sjövik igen. Sedan åkte vi till hotell Connect vid flygplatsen utanför Nyköping och checkade in. Därefter åkte vi in till Nyköping och åt pizza. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0