Kolmården dag 2

I tisdags ställde vi klockan på 8.30 och åt hotellfrukost innan vi packade ut allt till bilen och checkade ut. Vi var framme på Kolmården kl 11. 


Vi gick åt andra hållet på den vägen vi inte hunnit dagen innan. Vi såg bl a vargar, ormar, björnar, vildsvin, alpackor, minigrisar, leopard och röd panda. Vi år medhavda smörgåsar och fortsatte förbi tigrarna. Sedan kom vi åter till de stora karusellerna. Jag åkte skeppet en gång, barnen åkte skeppet och delfinexpressen flera gånger. De avstod Wildfire... Vi köpte glass och spelade på chokladhjul. 

Kl 15 såg vi sälshowen och 16.30 såg vi fågelshowen. Kl 17 gick vi till restaurang Safari och åt grillbuffe. Vi avslutade med några karuseller hos Bamse och köpte klubbor i godisbutiken. 

Vi lämnade parken kl 19 och besökte toaletten innan vi åkte tillbaka till Uppsala. Vi var hemma 21.45. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0