Åland och konsert

I måndags sov jag till kl 10. Jag åkte in till stan för att kolla Deas sommarrea. Köpte tre klänningar och en kjol som jag kollat på länge, nu halva priset. Var sedan hemma och packade upp och tvättade kläder på eftermiddagen. Läste klart boken som jag påbörjat på resan. 


I tisdags cyklade jag hem till Dennis och lämnade barnens fotbollskläder. Kl 13 cyklade jag till Gränby och mätte upp Anneli. Vi åkte med buss till Grisslehamn och åkte Eckerölinjen till Åland. På ditvägen satt vi ute på däck samt tittade lite i butiken och på hemvägen åt vi a la carte. Trerättersmeny med toast Skagen, abborre med kantarell-och västerbottenostsås samt halloncheesecake. Vi handlade vin och godis innan vi klev av. Var hemma 21.15. 

I onsdags handlade jag på Coop. Fortsatte sedan tvätta kläder och slappade. Tog en promenad på kvällen. 

I torsdags var det dags att börja jobba igen. 

I fredags morse köpte jag en konsertbiljett till Per Gessle, eftersom väderappen visade att det endast skulle regna på dagen och bli bättre väder på kvällen. Efter jobbet cyklade jag till Botaniska trädgården och mötte upp Susanne och hennes två kompisar 18.30. Konserten skulle börja 19.30 och då var det först två förband som spelade första timmen. Kl 21 kom Per Gessle upp på scenen och sjöng låtar från både solokarriär, Gyllene Tider och Roxette i 1 tim och 40 min. Därefter gick jag och Susanne till Pera Bar innan jag cyklade hem vid 0.30. 

Igår åkte jag till city gross och handlade. Sedan tog jag det lugnt på eftermiddagen. På kvällen promenerade jag 50 min. 

Idag hämtade jag Nelly som sovit hos fröya och skjutsade henne till kalas hos Ester kl 11.30. Hanna hade tre fotbollsmatcher. Jag cyklade till fotbollsplanen kl 12.45 och hann se hennes sista match. På kvällen promenerade jag 50 min. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0