After work och matcher

I måndags efter jobbet kom barnen hem till mig efter första skoldagen och tandläkarbesök för Hanna.  


I tisdags hämtade jag barnen. Efter middagen gick Hanna hem till Maja och Thea, medan jag var med Nelly på hennes fotbollsträning kl 18-19. 

I onsdags följde Nelly med sin klasskompis Lisa hem. När jag hämtade Hanna så följde hon istället med maxima hem. Jag cyklade hem, promenerade tillbaka till skolan för att hämta Hannas cykel och gick hem igen med den. Var hemma 40 min innan jag hämtade Hanna i skölsta och Nelly i lindbacken. 

I torsdags efter jobbet skulle min avdelning ut på restaurang. Kl 17 var vi på restaurang Picnic. Jag åt tonfisk till förrätt och moules frites till varmrätt. Vid 19.40 åkte jag och hämtade Nelly som följt med Esther hem till skölsta och Hanna som följt med Svea hem till salabacke. 

I fredags efter jobbet hämtade jag Hanna, Nelly hade följt med Esther hem för övernattning. Vi handlade på ica. 

I lördags gick vi upp kl 8. Vi åkte till ekebydalen där Nelly skulle spela tre fotbollsmatcher. Kl 14 var de klara och maxima följde med oss hem. Hennes pappa hämtade henne kl 17. 

Idag åkte vi till Gränby och köpte skor till Nelly. Efter lunch lämnade jag barnen hos Dennis. Jag åkte till Gränby och köpte träningskläder till barnen, sedan hem för att tvätta och diska. Lite senare åkte jag till ica och handlade. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0