Ombesiktning och valborgsfirande

I måndags lämnade jag in bilen till Mekonomen för att byta spindelled. Tog bussen till jobbet och hämtade sedan bilen 16.15. Sedan hämtade jag barnen och vi åkte till Lager 157 för att köpa regnkläder, yttertröjor, tröjor, tights och trosor till barnen. Därefter åkte vi förbi bilprovningen för att kolla om det fanns någon drop-in tid, men det var fullt, så vi åkte hem. 


I tisdags lämnade jag barnen kl 8 och åkte till Dekra där jag nu bokat tid för besiktning. Tog bara 1 minut så var den godkänd. Efter jobbet åkte jag till Dennis med lite grejer till barnen som de ville ha med på onsdagens resa till gran canaria. 

I onsdags jobbade jag bara. I torsdags var jag på fotbollens föräldrautbildning på kvällen. 

I fredags cyklade jag till jobbet. Efter jobbet mötte jag upp Susanne på Texas Longhorn. Vi drack Margarita och åt hamburgare. Kl 20 gick vi till Birger Jarl där det vanligtvis är unga människor, men denna dag var det tema Soul train och de flesta var 35-45 år, och det var fullt drag både inne och ute. När de stängde vid kl 22 så gick vi till stationen och drack ett glas vin. Jag cyklade hem vid kl 24. Den 28 april kallas i Uppsala för Skvalborg. 

Igår sov jag till 9.20. På förmiddagen åkte jag till city gross och till jysk för att köpa dynor till altanstolarna. 13.30 tog jag buss till stationen och tåget till Gävle. Jag och Petra åt på Pinchos och drack sangria. Vi satt även en stund på puben Tennstopet. Jag åkte hem 19.40. Det var mycket folk och poliser när jag kom till tågstationen i Uppsala. Den 29 april kallas Kvalborg. 

Imorse vaknade jag kl 8 och kunde inte somna om. Jag städade hela förmiddagen. Kl 14.15 cyklade jag in till stan och mötte upp Susanne. Vi drack en cider på rådhusets uteservering. Sedan gick vi till flustret (som öppnade 11 idag). Det var lång kö och helt proppfullt med folk där kl 15.15. Vi kom in och lyssnade på Du och Jag som spelade på utescenen. Kl 19 gick vi vidare till olearys och åt pommes. Sedan hängde vi med Susannes kollega till en grillfest i Löten. Kl 23 åkte vi in till stationen och drack en Cola (nykter sedan kl 19). Skulle cykla hem 0.30, men fick punktering efter 300 m...låste cykeln på stan. Sprang till bussen och kom hem för en liten stund sedan. Idag var det Valborg och imorgon Finalborg. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0