Matcher

I måndags försov jag mig, vaknade en halvtimme senare än tänkt då alarmljudet på min mobil tydligen var avslaget. Jag som precis köpt busskort fick ta bilen istället. Jag hade nämligen lite bråttom iväg till Virsbo på kundmöte, men hann ändå. Var tillbaka på jobbet vid kl 14.30. Jobbade till kl 18.30 och åkte sedan till Örsundsbro på kundmöte, var hemma 21.30.

I tisdags jobbade jag.

I onsdags hämtade jag barnen efter jobbet.

I torsdags hämtade jag barnen och kl 18.20-19.30 hade Nelly innebandyträning i Gränbyskolan. Hon fick stå i mål för att slippa ha innebandyglasögonen mot stygnen. Då hade hon hjälm med galler istället.

I fredags lämnade vi Hanna i skolan och gick till vårdcentralen för att ta bort stygnen. Det gick snabbt och smärtfritt. Såret är fortfarande väldigt rött och nu sitter det en tejpbit över. Efter jobbet hämtade jag barnen och vi handlade på Ica i Årsta.

Igår vaknade barnen 7.45. Vid 11 åkte vi till brantingsbiblioteket där Nelly reserverat en bok. Sedan åkte vi till sävjaskolan där Nelly spelade två matcher. Hon stod i mål i första, vann med 10-0. Andra vann de med 9-0 och Nelly gjorde två mål. Hon fick låna en lagkompis glasögon med skumgummi innanför kanten. Därefter åkte vi till Boländerna och åt korv med bröd och var in på hm. Sedan vidare till biltema för att köpa motorvärmarkabel, till ÖoB för shopping, till Jula för att köpa mjuka skosulor, till Kjell & Co för att köpa chromecast, till Stadium för att köpa earbags, till TGR för att köpa presenter och till Ica för att köpa potatis. Men glömde potatisen där märkte jag när vi kom hem... kopplade in chromcast bakom tv'n så att vi kan se t ex Netflix från surfplatta trådlöst till TV.

Idag vaknade barnen kl 8. Vi skjutsade Nelly till danslektion kl 12, under tiden åkte jag och Hanna till Ica och hämtade potatisen. Esther följde med oss hem och vi åt lunch. Hannas kompis malva kom också. Kl 15 gick Nelly och Esther till Årstaskolan (där Esthers lillasyster tränade innebandy) för att få skjuts av hennes föräldrar till celsiusskolan och fotbollsträning. Jag följde med Hanna och malva på deras innebandy kl 16 i Årstaskolan. Nelly fick skjuts dit 16.30. När träningen var slut kl 17 så köpte vi med pizza hem.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0