Halloween

I måndags blev barnen hämtade i skolan av min mamma och mormor. Jag kom hem efter jobbet och fick då middag innan de åkte hem.

I tisdags och onsdags hämtade jag barnen efter jobbet.

I torsdags gjorde jag ärenden efter jobbet på Rusta och Elgiganten.

I fredags hämtade jag barnen. Vi åt middag medan de bytte om till halloweenkläder. Sedan sminkades dem och vi gick till samlingslokalen mittemot oss där Nellys klass hade halloweenfest. Syskon fick också vara med så det var ca 35 barn (och en hel del föräldrar) som lekte, tävlade, dansade, gick tipspromenad och åt chips/läsk/godis. Efter två timmar var festen slut och vi hjälpte till att städa.

Igår sov barnen till 7.45. På förmiddagen åkte vi till toys'r'us för att köpa present och till Ica för att handla mat. Vi åt lunch på Max och åkte sedan till turbo där Nelly skulle på fröyas kalas. Jag betalade in Hanna som lekte med Tuva där. När vi efter drygt två timmar åkte hem följde mira och Tuva med och de fortsatte leka till halv sex.

Imorse hade klockan ställt om till vintertid. Barnen stannade faktiskt kvar på sitt rum till kl 8 (fd kl 9) innan de kom och slog igång datorn. Jag diskade och tvättade kläder. Vi åkte till Nellys dansträning kl 12. Efter den åkte vi till Ikea då Nelly ville köpa tyg. Hemma fick hon testa symaskinen för första gången. Halv fyra släppte jag av Nelly på celsiusskolan för innefotbollsträning. Jag åkte med Hanna till Årstaskolan för innebandy träning kl 16. Sedan tillbaka till celsiusskolan för att hämta Nelly och åter till Årstaskolan för att hämta Hanna.

Fungerar inte att ladda upp bilder just nu, vet inte varför...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0