Valborg

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. I tisdags jobbade jag. 

De dagar jag inte hämtar barnen jobbar jag till ca kl 18 för att jag ska kunna gå tidigare de dagar jag hämtar barnen, för att hinna innan fritids stänger kl 17.30. Jag brukar då vara framme på fritids kl 17, på förskolan 17.10 och hemma kl 17.30.  

I onsdags var jag på kundbesök i Stockholm, åkte tåg och tunnelbana. Jag hann hem i tid för att hämta barnen. 

I torsdags lämnade jag barnen och jobbade. 

I fredags efter jobbet tog jag tåg till Stockholm och mötte Marie. Vi åt tapas på Caliente, jag åt tigerräkor, pilgrimsmusslor, friterad bläckfisk, baconlindade dadlar och drack cavasangria. Vi gick sedan på bio och såg 10 cloverfield lane. Tåget hem gick 22.39, hemma kl 24. 

Igår sov jag till kl 9. Slappade på förmiddagen. Hoppade över valborgsfirandet på stan där tusentals människor partajar denna dag. Åkte sedan till Gränby för att se om de hade någon drop-in-tid hos frisören. De hade en ledig elevklippning så jag betalade bara 195 kr istället för 460 kr. Kl 17 tog jag buss till Salabacke och mötte Åsa och Maria för att äta på Ragusa. De har black roll grill där man får tillaga sin mat på het lavasten. Jag åt konjaksflamberad oxfilé med pepparsås. Efterrätt blev friterad camembert med hjortronsylt och glass. Var hemma vid kl 22. 

Idag sov jag till 9.45. Åkte till Coop och Biltema för att kolla på cykel, men köpte ingen. Handlade på rusta och Ica i Årsta. På eftermiddagen har jag tvättat och jobbat lite, ville förbereda mig inför ett stort bokslut som ska göras i maj. 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0