Barnfri helg

I måndags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade dem kl 17. In på Ica för att köpa mellis och sedan promenad till Nellys fotbollsträning kl 17.30. När den var slut kl 18.30 så var det bara att stressa hem och äta middag, borsta tänder och hoppa i säng, helst innan 19 men det går ju inte...

I tisdags och onsdags lämnade jag barnen 7, jobbade och hämtade dem. 

I torsdags jobbade jag kvar en timme extra och handlade sedan på Ica maxi. Min tur att bjuda på fredagsfika, orkade inte baka så köpte färdigbakat...

I fredags tog jag det bara lugnt efter jobbet. 

Igår sov jag till 9. Jag plockade undan alla leksaker, kläder, disk och tvätt som samlats överallt. Sedan åkte jag till Thuns, en outletbutik 3,5 mil utanför Uppsala. Jag köpte sketcherskor till mig själv med memoryskum i sulorna. Jag köpte en klänning, blus och varsin klänning till barnen. Efter lunch åkte jag till Krylbo. Där blev jag upphämtad av Nina. Vi köpte thaimat och var hemma hos henne till kl 22.30, då jag åkte tillbaka till Krylbo. 

Idag sov jag till 9.30. Efter frukost åkte jag hem. Jag har bytt sängkläder, tvättat och kollat på tv. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0