Kalas

I måndags blev barnen hämtade från skola/förskola av min mamma. När jag kom hem från jobbet hade de fikat och öppnat presenter. Då var det dags för mig att ge Nelly presenter. Hon fick fodral till mobilen, pokemonalbum och 200 kr. Vi åt våfflor innan mamma åkte. 

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. 

I onsdags hade jag kundmöte i Köping och sedan några timmars jobb på kontoret. 

I torsdags efter jobbet så hämtade jag ut två bilbarnstolar som jag beställt. Sedan åkte jag till city gross för att handla det sista inför kalaset. 

I fredags hämtade jag barnen efter jobbet. Vi åt middag och Nelly fixade till sig inför disco. Vi cyklade till skolan och lämnade henne. Jag och Hanna packade upp bilbarnstolarna och spelade spel innan vi cyklade till skolan och hämtade Nelly. 

Igår sov barnen till 7.30. Kl 11.30 hade Nelly match i allianshallen, tyvärr förlust. Vi åkte till McDonalds och åt lunch. På eftermiddagen bakade vi chokladråttor, kladdkakemuffins och gjorde i ordning tårtan. 

Idag vaknade barnen 7.45. Kl 10 började vi duka i samlingslokalen och fixade inför kalaset som började kl 12. Det var 17 tjejer som åt korv med bröd, hade musiktävling, fikade, åt tårta och letade efter godispåsar. Kl 14 blev alla gäster hämtade och jag ägnade en timme åt städning medan Nelly lekte med alla presenter. Sedan åkte vi till Årstaskolan för Hannas innebandyträning. 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0