Semester

I måndags dammsög jag och åkte iväg och handlade. Sedan slappade jag tills barnen kom från Skåne vid kl 16. Vi åkte till Toys'r'us och köpte en docka till Hanna.

I tisdags efter lunch åkte vi till Dalarna för att träffa mamma, Mats, bröder och brorsbarn. Vi köpte pizza som vi åt i Fors, där vi även sov kvar.

I onsdags åkte vi till Västerby och plockade jordgubbar. Vi åt lunch på Dalahästens restaurang. Sedan hälsade vi på min mormor och fikade. Därefter blev det grillat i fors. Barnen hoppade studsmatta och badade i pool.

I torsdags åkte vi förbi kyrkogården och pappas grav. Vi var sedan i fors tills vi åkte tillbaka till Uppsala vid kl 17.

I fredags spelade vi monopol på förmiddagen, men blev inte klara. Vi åkte buss till stan och åt asiatisk buffé. Sedan promenerade vi 1,5 km till minigolfbanan vid Studenternas IP. Vi spelade 36 hål och åt glass innan vi promenerade tillbaka till bussen. När vi kom hem åkte vi och köpte fredagsmys.

Igår spelade vi klart monopol och Nelly vann. Vi åkte till en nybyggd lekpark som föreställer bl a domkyrkan och slottet. Sedan tog vi med fika och åkte till Vedyxaskogen. Vi promenerade 600 m till rastplatsen vid viltvattnet där barnen lekte en timme. På vägen hem stannade vi vid Jysk och köpte ett nytt täcke till Hanna.

Idag åkte vi till bälingebadet där det finns en stor pool, en grund pool och en babypool. Första timmen var det bara moln på himlen. Sedan blev himlen mer blå, men det var ändå ganska blåsigt och kallt så vi åkte hem vid 13.30. Senare på eftermiddagen åkte vi till Gränby och köpte ritpapper, limstift och glass.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0