Barcelona dag 3

Vi åt frukost 9.30. Sedan tog vi tunnelbana till stranden och badade/solade i två timmar. Vi åt lunch på en strandrestaurang, "fish of The day" vilket var sea bass med lite sallad. Sedan åkte vi till hotellet där jag tog ett dopp i poolen och duschade. Vi åkte in till city och gick shoppinggator och i en stor galleria. Jag köpte dock inget. Vi åkte tillbaka till hotellet så Marie kunde lämna sina shoppingkassar och byta glasögon mot linser. Vi åkte sedan till barceloneta och samma restaurang som första kvällen. Där åt vi friterad bläckfisk och delade på två skaldjusfat. Större portioner än vi tidigare ätit och billigare, så definitivt värt pengarna, blev väldigt mätt. Drack sangria. Sedan tog vi tunnelbana ut mot berget till en berömd fontän som har ljusshow med musik mellan 21.30-23. Därefter åkte vi tillbaka mot stranden för drinkar på barer/lounger. Drack mojito, frozen pina coladal och cava. Drink nr 2 kostade 170 kr... men cavan fick vi gratis vid inträdet på ett annat ställe. Vi tog taxi till hotellet kl 2.30.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0