Föräldraledig, matcher och shopping

I måndags lämnade vi Nelly på skolan kl 8.15. Förskolan hade stängt för planeringsdag så jag var föräldraledig med Hanna. Vi tog bussen till Gränby och kikade lite i affärer, sedan åt vi asiatisk mat på stan. 13.30 hämtade vi Nelly och då tog vi bussen till Fyrishov. Vi badade och fikade två timmar. 

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. Kvällen ägnade jag till att få igång min nya iphone 5 och föra över all information från den gamla. 

I onsdags hämtade jag barnen efter jobbet. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och hämtade dem efter jobbet. 

I fredags lämnade jag barnen kl 7 och hämtade dem efter jobbet. Nelly fixade i ordning sig och vi gick tillbaka till skolan för att lämna henne på skoldisco. Hon fick skjuts hem av Kåre och Fröya. 

Igår gick vi upp 6.30. En timme senare kom Therese och Svea och hämtade oss för innebandymatcher i Allianshallen. En match 8.30 och den andra direkt efter 9.30. Förlust i båda, men ganska många mål gjorda. Nelly gjorde 7 av Vaksalas 10 mål. Vi fick sen skjuts hem. Vi tog buss in till stan, åt på Burger King och besökte leksaksaffären. Vi åkte vidare till Gränby och deras leksaksaffärer. Barnen fick shoppa för sina egna pengar. 

Idag vaknade barnen vid 7.30. Vi såg Melodifestivalen på datorn. Kl 12 tog vi buss till Boländerna för att shoppa byxor till Nelly på Lindex. Kl 16 hade Hanna innebandyträning i Årstaskolan. 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0