Knäck och fotbollscup

I måndags och tisdags hämtade jag barnen. 


I onsdags jobbade jag lite längre. 

I torsdags hämtade jag barnen och Nelly åkte med Dennis på innebandyträning. 

I fredags hämtade jag Hanna. Nelly hade redan blivit hämtad av Esthers mamma då hon skulle följa med dem på dansföreställning. Hon kom hem kl 20.30. Jag och Hanna handlade på Ica och hade fredagsmys. 

Igår vaknade Hanna 7.25 och blödde näsblod. På förmiddagen byggde vi pepparkakshus och bakade knäck. På eftermiddagen slog vi in julklappar. Nelly slant med saxen och skar sig på fingret. Vi plåstrade om med en penna fastknuten bakom fingret så att hon inte skulle böja på det då det blödde mer då. Vi åkte sedan till Gränby och köpte lördagsgodis. 

Idag vaknade barnen 8.10. Vi kollade på några avsnitt av julkalendern och vi bakade kolakakor. Kl 14 hade Nelly samling för avfärd mot Rimbo med fotbollslaget och inomhuscup. Jag och Hanna åkte hem en stund innan vi åkte till hennes innebandyträning kl 16. Efter träningen köpte vi plocksallad och åkte till Rimbo. Vi hann se två av de fyra matcherna. De vann tre och en oavgjord, två mål av Nelly. Vi var hemma kl 21. 

Det har snöat både lördag och söndag. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0