Skolstart och Örebro

I måndags var fritids stängt och jag var föräldraledig. Jag och barnen åt lunch på pizza hut och sedan lekte barnen på Turbo Sports Adventure några timmar. På kvällen lämnade jag över dem till Dennis.

I tisdags jobbade jag och fick sedan tillbaka barnen då fritids var stängt även denna dag.

I onsdags var jag föräldraledig och följde med Hanna på hennes första skoldag i förskoleklass. Efter tjugo minuter fick föräldrarna gå ut ur klassrummet och komma tillbaka två timmar senare. Jag och Hanna åt lunch och hämtade sedan Nelly kl 13.30. Nellys kompis Esther följde med hem och lekte. Även Hannas två klasskompisar Masha och livia kom hit och lekte i två timmar. Därefter åkte barnen till Dennis. Jag åkte till Ica maxi och handlade.

I torsdags efter jobbet mötte jag Åsa och Maria på Texas Longhorn för födelsedagsmiddag för Maria som fyllt 40. Jag åt lammfilé med sötpotatispommes och vitlökssmör.

I fredags jobbade jag bara.

Igår tog jag buss till stationen, buss till Enköping och tåg till Örebro. Jag och kusin Carro strosade på stan en stund och åt sedan tapas på Pinchos. Därefter gick vi på bio och såg Bad Moms. Efteråt drack vi en cider på en uteservering innan mitt tåg gick kl 20.45. Jag var hemma 23.20. Under dagen kände jag mig stel i kroppen, yr, lite ont i halsen och hostade en del.

Idag sov jag till kl 11! Jag mådde bättre och slappade i soffan. Efter lunch mådde jag dock sämre igen och på kvällen hade jag 38,6 grader...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0