Altanmöbler

I måndags var Hanna fortfarande sjuk så jag vabbade på förmiddagen och lämnade sedan barnen till Dennis. Jag jobbade på eftermiddagen och åkte sedan och hämtade upp Åsa som skulle hjälpa mig att bära. Vi åkte till jysk i Boländerna och köpte ett altanbord som var nedsatt från 2700 kr till 1800 kr. Kartongen var 1,25x1,25x0,15 m och fick precis plats i bilen. Vi åt middag hos mig innan jag skjutsade hem Åsa. När jag kom hem skruvade jag ihop bordet innan det blev mörkt ute.

I tisdags efter jobbet åkte jag till jysk i stenhagen för att de hade stolarna som jag tittat på kvar. Då ser jag att bordet jag köpte nu var nedsatt till 1200 kr... Men killen i kassan var så snäll och trevlig och sa att han skulle dra av mellanskillnaden när jag betalade stolarna. Jag ville ha 6 stolar med hög rygg, men var lite osäker på hur många jag skulle få plats med i bilen. Jag fick hjälp att testa med några stolar och alla fick precis plats. Även stolarna var billigare denna dag än dagen innan; 350 kr/st. När jag kom hem tog det en stund att bära in dem och skära bort allt papper och plast. Än så länge står både gamla och nya möblerna på altan.

I onsdags jobbade jag halva dagen och vabbade på eftermiddagen.

I torsdags vabbade jag på förmiddagen och jobbade på eftermiddagen. Denna dag var febern borta, men Hanna fick vara hemma en extra dag.

I fredags efter jobbet kom barnen hit. De hade varit hemma med Dennis då fritids var stängt för planeringsdag.

Igår åkte vi buss in till stan. Vi åt lunch på jalla och gick sedan till biblioteket. Där fick Hanna äntligen ett eget lånekort (minimiålder 6 år). Sedan gick vi till leklust och därefter till stadium för att köpa fotbollsskor på rea innan vi tog buss hem. Därefter åkte vi till city gross och köpte lördagsgodis.

Idag tog vi det bara lugnt på förmiddagen. Efter lunch åkte vi till Gränby och köpte en klocka till barnens rum. Sedan cyklade vi till Årstaparken för Hannas fotbollsträning. På vägen hem stannade vi på Ica och köpte plocksallad som vi åt på altanen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0