Tivoli och innebandy


I måndags lämnade jag Hanna på förskolan vid 9. Nelly hade haft feber dagen innan så jag stannade hemma med henne. Jag själv hade ju knappt någon röst och försökte vila den, dessutom hade hostan kommit på besök. Vi hämtade Hanna kl 15. 

I tisdags lämnade jag barnen kl 7. Jag jobbade hela dagen och vilade sen. Det började göra lite ont i öronen och jag fick lock för öronen. Ibland det ena, ibland det andra och ibland båda. 

I onsdags jobbade jag. Barnen blev hämtade tidigare av min mamma och mormor. När jag kom hem åt vi middag innan de åkte igen. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7. Efter jobbet hämtade jag Hanna. Nelly hade följt med Fröya hem. Vi mötte upp dem på fotbollsplanen när träningen började 17.30. 

I fredags lämnade jag barnen kl 7. Efter jobbet stannade jag till på stan och mötte upp barnen. De hade blivit hämtade lite tidigare av Dennis då han varit på utvecklingssamtal för Nelly. Jag och tjejerna åt pizza och köpte godis på stan innan vi åkte till Årsta centrum. Vi handlade lite på Ica och cyklade hem. 

Igår sov vi till kl 8. På förmiddagen sorterade vi barnens kläder och tog bort alla sommarklänningar. Efter lunch tog vi buss till Fålhagens IP där det var tivoli. Tjejerna fick åka sex karuseller var, köpa sockervadd och lotter, spela på chokladhjul och fiska kasse med gosedjur. Sedan tog vi buss hem. 

Idag vaknade Hanna kl 7. Vi cyklade till Nellys innebandyträning kl 10, men den blev inställd då tränarens nyckeltag inte fungerade till gympahallen. När vi cyklade hem följde Esther med oss för att leka. Kl 15 var det dags för Hanna att gå på sin första innebandyträning, något hon längtat efter. Jag blir långsamt bättre, men har inte fått tillbaka rösten helt, hostar mycket och har lock för öronen. 














Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0