Pelle Svanslös och Kulturnatt

I måndags jobbade jag och hämtade sedan barnen. Vi är hemma ca 17.30 och barnen lägger sig senast 19. 

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. På vägen hem stannade jag till på stan och handlade. 

I onsdags jobbade jag. 

I torsdags hämtade jag Hanna efter jobbet. Nelly hade följt med Fröya hem efter fritids. Vi mötte upp dem på fotbollsplanen i Årstaparken där Nelly har träning på torsdagar 17.30-18.30. Det var soligt och skönt ute. 

I fredags lämnade jag barnen kl 7 och hämtade dem 17. Vi handlade på Ica i Årsta innan vi cyklade hem. 

Igår vaknade jag kl 7 och kunde inte somna om. Vid 11 tog vi buss in till stan och lekte i Pelle Svanslös-parken. Vi åt lunch på Max och strosade på stan. Det var igår den årliga kulturnatten (även på dagen). Vi köpte sockervadd, lotter och godisremmar. Barnen handlade för sina egna pengar på leksaksaffären. När vi kom hem låg jag och vilade en stund innan det var dags att laga middag. 

Idag vaknade jag också kl 7, men låg kvar till 9. På förmiddagen städade vi och torkade damm. Vi bakade chokladbollar. Efter lunch kom Emilia hit och lekte i tre timmar. Barnen spelade tv-spel, jag och Hanna la pussel och spelade Memory, de lekte utomhus ett tag också innan Emilia blev hämtad. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0