Fotbollscup

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. Efter jobbet åkte jag förbi närakuten för att ta ett blodprov i fingret. Ingen bakterie visade sig så antagligen virus vilket betyder inga mediciner. Haft ont i halsen nästan två veckor, lock för öronen i nästan en vecka, hostar och hes röst. Men bara att vänta ut det...

I tisdags jobbade jag och handlade sedan på Ica i Årsta. 

I onsdags var jag på föräldramöte på förskolan efter jobbet. 

I torsdags kom barnen efter jobbet. Hanna hade kräkts flera gånger under natten och varit hemma från förskolan. 

I fredags var jag hemma med Hanna för säkerhetsskull trots att hon verkade frisk. Nelly var i skolan 8.20-13.30. När vi hämtat henne åkte vi till Gränby en sväng. Vi shoppade sadelvärmare och cykelljus. 

Igår hade Nelly fotbollscup. Vi var på Årsta ip 11.30-17. Då hennes klubb arrangerade cupen så måste vi föräldrar jobba lite. Jag stod vid speedshootingen med en annan förälder. Vi turades om att gå ifrån så att vi kunde se en halvlek var varje gång de spelade match (3 st). Hanna lekte med Esthers, Miras och fröyas lillasystrar hela dagen under uppsikt av deras föräldrar. Vädret var fantastiskt och vi hade pastasallad och kakor med oss. Vi var väldigt trötta på kvällen...

Imorse väckte Hanna mig 6.20 då hon blödde näsblod. Sedan sov vi en liten stund till. Kl 10 tränade Nelly innebandy i Årstaskolan. Efter lunch röjde vi lite på altan inför vintern. Sedan fixade vi till Nelly som skulle på Esthers kalas i skölsta. Hon fick lockar i håret och fick skjuts av Miras mamma dit. Jag och Hanna åkte till Årstaskolan igen för hennes träning kl 15. 

Under helgen har locket för öronen släppt lite, men kommer då och då. Rösten är nästan tillbaka helt och hostan mycket bättre, inget ont i halsen längre. Dock är jag väldigt täppt i näsan och snuvig istället. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0