Barnhelg

I måndags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. På kvällen gick jag och Susanne på 50 minuters promenad. 

I tisdags jobbade jag. Stannade kvar på jobbet till 19.30 för att vara med på ett bokslutsmöte med en bostadsrättsförenings styrelse. 

I onsdags jobbade jag och hämtade barnen kl 17. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade barnen kl 17. 

I fredags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade barnen. Vi handlade på Ica innan vi cyklade hem. 

Igår vaknade Hanna 7.20. Hon och Nelly lekte på sitt rum medan jag låg kvar i sängen ett tag till. Vid 12 tog vi buss in till stan och åt lunch på Max med ansiktsmålning och fiskdamm. Vi skulle köpa inneskor till barnen. På Sko-August hittade Hanna ett par hon gillade, medan Nellys inte fanns i rätt storlek. Så vi tog buss till Gränby istället där de fanns. Vi köpte även fleecebyxor till Nelly, vantar till båda tjejerna och varsin häxkvast till dem. Vi var hemma till kl 16 och hann vila en stund innan middag. 

I morse vaknade Hanna först 6.30, vilket betydde att klockan var 5.30...  Hon låg kvar en timme till innan Nelly vaknade. Vi behövde iallafall inte stressa till innebandyträningen som började kl 10. På vägen hem handlade vi på Ica. Väl hemma blev det lunch, vila, tvätt, disk och byte av sängkläder. Kl 16 var det dags för nästa innebandyträning. 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0