Vab

I måndags praktiserade jag 8-16. På kvällen promenerade jag med Susanne medan kläderna tvättades i tvättstugan. 

I tisdags jobbade jag 8-14. Sedan hämtade jag barnen hos Dennis. Han hade varit hemma med Hanna som hade feber. 

I onsdags stannade jag hemma från jobbet med Hanna. Hon var nog feberfri men fick vara hemma för säkerhets skull. Vi lämnade Nelly i skolan 8.20 och kollade sedan på Emil i Lönneberga. Vi tog buss in till stan för att byta Nellys fotbollsskor till en storlek större. Därefter tog vi buss till Boländerna för att byta Hannas vårskor till en storlek mindre. Vi åt en korv med bröd på Ikea innan vi åkte hem för att hämta Nelly. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-17. Var in på åhlens för att köpa nya solglasögon då jag tappat bort mina. 

I fredags jobbade jag 7-14 och hämtade sedan barnen. Vi handlade på Ica innan vi cyklade hem. 

Igår tog vi buss in till stan. Barnen ville handla för sin veckopeng. Nelly köpte pysselböcker och kulor, Hanna köpte pysselbok och Memory. Vi åt kebab till lunch och åkte sedan hem. Vi började sortera och packa leksaker i lådor. Men barnen har nog packat upp en tredjedel av grejerna nu... Helt omöjligt att packa när de är hemma. 

Idag har vi fortsatt att rensa gamla barnkläder och packat vinterkläder. Efter lunch cyklade vi bort till nya lägenheten där vi fick titta runt i den och mäta lite. Sedan lekte vi i de olika lekparkerna vid nya lägenheten innan vi cyklade hem. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0