4h-gård

I måndags praktiserade jag 8-12. Sedan hämtade jag barnen. Vi tog bussen till sjukhuset där Hanna hade tid hos öronläkaren. Läkaren tyckte båda öronen såg ut att ha indragna trumhinnor med vätska bakom. Hörselprovet bekräftade det. Så nu väntar vi på kallelse till operation av rör i öronen. Vi lekte i Stadsparken innan vi tog bussen hem. 

I tisdags lämnade jag barnen kl 8.20. Jag cyklade till Svartbäcken för att få mitt hår klippt. Därefter jobbade jag 12-20.15 och cyklade sedan hem. 

I onsdags blev jag väckt kl 7 av Dennis då Hanna hade feber, så hon fick vara hemma hos mig (en reaktion då hon fått 5-årsvaccin dagen innan). Min mamma kom på besök för att fira min och Hannas födelsedag. Jag var till banken för att skriva på papper till nya lånen. Vi hämtade Nelly från skolan och lekte hemma. Jag fick mitt nybeställda busskort i brevlådan. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och praktiserade 8-17. På kvällen var jag på föräldramöte i Nellys klass. Därefter cyklade jag hem till Helena J och tittade på semifinalen i Eurovision song contest. 

I fredags jobbade jag 7-14. När jag kommit hem så kom Dennis med barnen. Kl 17 cyklade vi till Årsta 4h-gård för att grilla och gå tipspromenad med Nellys klass. 

Igår åkte vi ner på stan. Vi åt lunch plus ansiktsmålning på Max och gick i några affärer. Hanna köpte en handväska för födelsedagspengar och Nelly köpte en hatt och hårband. När vi kom hem cyklade vi till Ica i Årsta och handlade. På kvällen satt jag uppe till kl 1 och såg när Måns vann Eurovision. 

Idag cyklade vi till Årsta 4h-gård för att gå på Stellas kalas. Vi åt korv, fikade, tittade på djur, red ponny och hade godisjakt. När vi skulle cykla hem så lossnade mitt däck från hjulet. Så jag fick gå hem och Nelly skjutsade Hanna på pakethållaren då det var ca 2 km hem. På eftermiddagen har vi rensat lite i förrådet. 












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0