Midsommar

I måndags lämnade jag barnen kl 7, jobbade 8-16.30 och hämtade sedan barnen. 

I tisdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade 8-16.30. Sedan tog jag tåget till Stockholm och mötte upp Ulrika (som bor i Luleå) och två av hennes kompisar. Vi åt middag på en av Marcus Samuelssons restauranger på Clarion Hotel. Jag åt friterad kyckling, pommes och tryffelmayo. Vid kl 20 tog jag tåget tillbaka till Uppsala igen. 

I onsdags jobbade jag 7.30-17. Sedan gick jag en sväng på stan och köpte två tröjor till mig själv. 

I torsdags jobbade jag 7.30-17. Sedan åkte jag till Årsta och handlade på Ica. 

I fredags kom barnen vid 11. Vi tog bussen in till stan och åt på Max. Sedan åkte vi buss till Disagården i Gamla Uppsala för midsommarfirande. Barnen ville inte dansa runt stången, men de spelade på chokladhjul, fiskade i fiskdamm och köpte midsommarkrans. Det var väldigt mycket folk och långa köer till allt. Molnigt men inget regn. Efter 1,5 timme åkte vi hem. Hemma hade jag gjort en silltårta till mig själv, medan barnen fick mos och köttbullar. Jag hade ont i halsen under dagen och kvällen. 

Igår sov vi till 7.30. På förmiddagen skruvade vi ihop en byrå som jag köpt på Ikea. Efter lunch cyklade vi till Ica och köpte lördagsgodis. Sedan hade jag ont i kroppen så jag vilade en stund medan barnen lekte på sitt rum. På kvällen började min näsa att rinna. 

Idag sov vi till 8.20. Vi tog bussen till Gränby och köpte sommarsandaler till barnen. På eftermiddagen var barnen ute en stund och lekte sedan med lego. Jag orkade ingenting, utan vilade bara. Vid kl 16 kom Dennis och hämtade barnen. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0