Sista semesterveckan

I måndags var vi hemma på förmiddagen. Efter lunch cyklade vi till Slavsta för att gå på Fjodors femårskalas. På kvällen invigde vi grillen och jag grillade för första gången. Vi satt ute på altan och åt middag.

I tisdags tog vi bussen till Fyrishov. Vi badade utomhus en stund, men sedan ville barnen bara bada inomhus. Efter 4,5 timme med bad, lunch och glass så duschade vi och åkte hem.

I onsdags fick vi besök av Susanne och hennes Maja. På eftermiddagen lekte barnen med granntjejen Nina.

I torsdags tog vi bussen till Ikea och mötte upp Louise och hennes Emma och Maja. Vi åt brunchbuffen bestående av bröd, pålägg, yoghurt, fil, flingor, korv, köttbullar, äggröra, bacon, våfflor och juice. Sedan gick vi en sväng i varuhuset och shoppade kuddar till barnen och ett toarullemagasin. Vi hann äta mjukglass innan bussen gick hem. På eftermiddagen fick vi besök av Helena och hennes Stella och Nova.

I fredags tog vi buss in till stan då jag lovat barnen asiatisk restauranglunch. När vi kom hem ville barnen göra experiment med bubbelvatten, russin och makaroner (som de sett på sommarlovs-tv). Sedan cyklade vi till tåglekparken för lek. Därefter cyklade vi till Ica i Årsta för att handla fredagsmys.

Igår lämnade jag barnen till Dennis kl 12. Jag tog buss till stationen, annan buss till Enköping och tåg till Örebro. Jag mötte upp kusin Carro och vi gick till Pinchos för att äta tapas. Vi beställde och betalade via deras app. Vi åt minirätter av plankstek, fish and chips, sötpotatispommes, scampi, getost/rödbetor, sparrisrisotto, bacinlindade dadlar, rabarberpaj, créme brulee och vitchokladpanacotta. Till det drack jag sangria och frozen rabarberdrink. Kl 18.45 tog jag tåget tillbaka till Uppsala och läste under tiden ut min bok av Marian Keyes, Kvinnan som stal mitt liv.

Idag var det sista semesterdagen. Jag sov till 9.30. Jag har tvättat, diskat, handlat, spikat upp tavlor och försökt packa upp den sista kartongen med alla småsaker jag inte vet var jag ska lägga. Just nu ligger allting på bordet istället. Däremellan har jag bara slappat och tittat på tv-serien The Castle.