Jobb- och nöjeshelg

I fredags jobbade jag 7-14. Sedan åkte jag hem och vilade en stund. Vid 18 åkte jag in till stan med Helena J och vi åt middag på kött, kök och bar. Till förrätt åt jag sniglar. De var utan skal och låg i olja med vitlök och örter. Det var ok faktiskt. Varmrätt blev oxfilé med bourgingonsås och potatis/getostrulle. Sedan gick vi på bio och såg The imitation game. Den var jättebra. Jag var hemma vid halv tolv. 




Igår hade jag sovmorgon och jobbade 12-18.15. Åsa slutade samtidigt och vi gick till taco bar och åt nachotallrik som vi köpt på Let's deal för halva priset. Sedan gick vi hem till vår kollega Jennifer och spelade spel med Estelle, lina och Alexandra. De skulle ut på klubb, men jag och Åsa gick till terassen och drack ett glas vin innan vi åkte hem vid halv tolv. 

Idag har jag jobbat 9.45-16.30. Sedan mötte jag upp Anneli. Vi var på bio och såg 50 shades of grey. Den var också ganska bra. Hon skjutsade hem mig. Jag hade inte så mycket kvar i kylen så jag tog en cykeltur till Årsta och handlade. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0