God jul

I måndags, tisdags och onsdags jobbade jag hela dagarna. Jag hann även med att shoppa de sista julklapparna, handla mat, slå in paket, göra julgodis och lägga in sill.
 
I torsdags var det julafton. Jag sov till 9.30. Sedan städade och packade jag. Jag tog buss till stationen och tåg till Krylbo. Där blev jag hämtad av Mats. Kl 14 hämtade jag mamma på jobbet. Därefter åt vi sill och julskinka. Vi kollade på två filmer; den senaste Mission Impossible och Catch me if you can.
 
I fredags åkte jag till Hedemora och hämtade barnen. Vi åt jullunch hos mamma tillsammans med Marcus familj och min mormor. Sedan var det dags för paketöppning. Många fina paket blev det.
 
Igår åkte vi in till stan efter lunch. Barnen shoppade kläder på Lindex. På kvällen fick jag skjuts hem till Ninas nya hus. Vi drack ett glas vin inann vi åkte in till stan för middag på En Lokal. Jag åt moules frites och drack prosecco. Mamma hämtade oss 22.20.
 
Idag sov vi till kl 9. Vi spelade spel och packade ihop alla grejer. Efter lunch fick vi skjuts tillbaka till Uppsala. Mats hjälpte mig att flytta på taklampan i vardagsrummet. Barnen började bygga med sitt julklappslego.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0