Bakning och matcher

I måndags jobbade jag. Jag gick hem en timme tidigare för att lösa av Dennis som vabbat halva dagen. Det var Nelly som varit väldigt lös i magen. 

I tisdags stannade jag hemma med henne på förmiddagen, även Hanna fick vara hemma. Dennis kom och hämtade barnen och jag åkte till jobbet för att arbeta halva dagen. 

Även i onsdags jobbade jag halva dagen för att sedan vabba. Nelly hade fått feber under tisdagen också. Men denna dag mådde hon i alla fall bra.  

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade dem. 

I fredags lämnade jag barnen kl 7, jobbade och hämtade dem. Vi handlade på Ica innan vi cyklade hem. 

Igår vaknade barnen 7.30. Vi ägnade dagen åt att baka pepparkakor, göra pepparkakshus, koka knäck och baka saffransbullar. Så tråkigt väder ute så ingen ville gå ut. 

Imorse vaknade barnen vid 7.10. Tur att de leker inne på sitt rum så jag kan ligga kvar en stund i sängen. Efter lunch fick vi besök av barnens kusin Klara från Hedemora. Hennes mamma Karin skulle spela innebandymatch i Uppsala. Jag och de tre tjejerna tog buss till Allianshallen och hann titta en stund på matchen. Kl 13.45 var det dags för Nellys innebandylag att samlas för match i en annan del av hallen. De vann matchen och Nelly gjorde två mål. Dennis kom sedan dit för att se Nellys andra match. Jag och Hanna fick skjuts av Emma till Årstaskolan för Hannas innebandyträning. Därefter promenerade vi hemåt i regn. Nelly kom tillbaka hem vid kl 18, tyvärr förlust i andra matchen. 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0