Skolstart och shoppinghelg

I måndags var jag föräldraledig då fritids var stängt. Min mamma kom hit på besök och vi borrade upp sänghimlar och sängbord till barnen. Vi åkte in till stan och åt asiatisk lunch. Sedan åkte vi till Gränby och köpte ballerinaskor till barnen. När vi kom hem igen åkte jag iväg till Priori Medico. Jag hade fått en remiss dit för att ta bort skin tags runt halsen. Åtta stycken klippte läkaren bort. När jag kom hem spelade vi monopol innan mamma åkte. 

I tisdags var jag också föräldraledig. Vi lämnade Hanna på förskolan kl 8 och jag följde med Nelly på hennes första skoldag i ettan. Hon har samma klasskompisar, men ny lärare och nytt klassrum. Jag var på informationsmöte på fritids och åt sedan lunch hemma. Kl 13.30 hämtade jag Nelly och sedan Hanna. Vi cyklade till Gränby och köpte bänkpapper till Nelly och fikade. Sedan cyklade vi hem till Dennis och lämnade barnen. På kvällen gick jag en timmes promenad med Susanne. 

I onsdags hämtade jag barnen efter jobbet. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7 och jobbade. På kvällen gick jag en timmes promenad med Susanne.  

I fredags hämtade jag barnen efter jobbet. 

I lördags vaknade barnen kl 6.45. Dennis kom och hämtade dem kl 9, de skulle till Gröna Lund. Vid 11 tog jag buss in till stan och mötte upp Nina vid tåget. Vi åt lunch på Creperie Lemoni. Jag åt en galette med lax, kräftstjärtar och créme fraiche samt en crepe med socker och citron. Vi gick i affärer till kl 17. Sedan åt vi middag på villa romana. Blev som vanligt linguine med pilgrimsmusslor och pancetta. Till dessert tog jag cheesecake i burk. Därefter gick vi på bio och såg Dark Places, en thriller. Jag hade fortfarande poäng kvar på Coop-kortet som räckte till en gratisbiljett. Jag var hemma 22.30. Nina sov på hotell. 

Imorse sov jag till 8.30. Jag åkte in till stan och åt hotellfrukost med Nina. Sedan gick vi en kort promenad i Stadsparken. När affärerna öppnade kl 12 blev det shopping. Jag shoppade två toppar, två Cardigans och ett par sommarbyxor. En lunchpaus i solen utanför Guntherska Hovkonditoriet, lax- och chevresallad. När affärerna stängde kl 17 hämtade vi packningen och gick till stationens uteservering. Vi drack en cider och åt lite chips med tryffelmajonnäs innan Nina åkte med tåget 18.30. När jag kom hem cyklade jag till Ica och handlade. 









I


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0