Bowling och stranden

I måndags efter jobbet kom barnen hem till mig. Jag hann innan det hämta ut paket från ellos och hm. Ellos hade halva reapriset och från hm beställde jag kläder till barnen för 50-99 kr/styck. Nelly ska börja med ny storlek nu och fick ca 15 nya plagg, även Hanna fick lite nytt. Jag hade beställt en skinnväska till mig själv med 70% rabatt. 

I tisdags lämnade jag Nelly på fritids kl 7.20. Jag och Hanna tog buss in till stan och Aleris barncentrum för allergiläkarbesök. Vi pratade med en läkare och sedan skulle blodprov tas från Hannas armveck. Hon hade haft emlaplåster på och sa att det inte gjorde så ont. Enligt resultatet som kom några dagar senare så såg allt normalt ut, inga allergier framkom. Vi tog buss till Årsta och lämnade Hanna på förskolan. Sedan tog jag buss till jobbet. Efter jobbet hämtade jag barnen igen. Nelly hade feber på kvällen. 

I onsdags var jag hemma med båda barnen eftersom Nelly haft feber. Denna dag mådde hon mycket bättre och var feberfri. På eftermiddagen åkte vi till Fyrishov och bowlade då barnen hade fått gratiskuponger. De vann varsin serie innan vi tog buss hem. Kl 16 blev de hämtade av Dennis. På kvällen tog jag en promenad på 40 min. 

I torsdags jobbade jag och på kvällen tog jag en promenad på 40 min. 

I fredags jobbade jag. På kvällen cyklade jag till Årsta och handlade. 

Igår sov jag till kl 9. Kl 11.30 kom barnen. Vi tog bussen till Lyssnaängsbadet. Det var första strandbesöket för i år. Första doppet blev det också då det bara var liiiite kallt i vattnet. Efter 3,5 timme tog vi bussen hem. Stannade till på Coop i city för att köpa godis och kakor. 

Idag vaknade vi kl 8. Vid kl 10 tog vi bussen till Lyssnaängsbadet och stannade 4 timmar. Jag tyckte det var kallare i vattnet idag, kanske för att det blåste lite. Jag doppade bara benen, men barnen var i och badade. När vi kom hem hade vi städning, därefter cyklade vi till McDonalds och åt middag. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0