Vab och lek

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 12-16. Jag skulle ha slutat kl 20, men hade tagit en halv föräldradag för att jag skulle hinna hämta barnen. Det blir lite sent att hämta dem kl 21, när vi sen ska upp kl 6 dagen efter. Men just denna dagen hade Hanna feber så hon fick vara hemma med Dennis under dagen. Båda barnen blev då hemskjutsade till mig när jag kom hem från jobbet vid halv fem. 

Igår var Hanna feberfri när hon vaknade och lika pigg som vanligt. Jag skulle egentligen jobbat och barnen varit på förskolan, men jag vabbade med Hanna och båda barnen fick vara hemma. Vi tog en tur med buss till en leksaksaffär där de fick köpa varsin leksak för egna pengar. Vi hann in på skopunkten och köpte finstövlar och vinterskor till Nelly. När vi skulle kliva på bussen hem så upptäckte jag att Hannas handväska var borta. Vi hittade på den på skoaffären, men fick då vänta 45 min på nästa buss. Under tiden vi väntade upptäckte jag att vi köpt fel storlek på Nellys stövlar. Hon provade 30, men hade tagit med 31 till kassan. Så vi hann byta dem i alla fall. När vi kom hem lekte de på gården, medan jag vilade mig. 


Idag cyklade vi hem till Stella och Nova för att leka. De bjöd på lunch och fika. När vi åkte därifrån cyklade vi till en ny lekpark i Slavsta; äppellekparken. Därefter stannade vi även i tåglekparken innan vi cyklade hemåt. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0