Kulturnatten och bio

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Därefter tog jag det lugnt hemma. 

Igår cyklade jag till jobbet och arbetade ett extrapass 10.30-18, då det var årets kulturnatt i Uppsala. Sedan mötte jag upp Nina. Vi hade bokat bord på Kött, kök och bar. Till förrätt åt jag tonfisktartar. Till varmrätt blev det oxfilé, potatis- och getostrulle, bourgingonsås och murkelsås. Därefter gick vi på bio och såg 100 steg från Bombay till Paris. En dramakomedi om indisk och fransk mat. Den var väldigt bra. Jag cyklade sedan hemåt, Nina övernattade på hotell i city. 



I morse cyklade jag till hotellet och åt frukostbuffé med Nina. Äggröra, bacon och färska smörgåsar med pålägg, grönsaker, Philadelphia och marmelad. Sedan gick vi en promenad runt domkyrkan och slottet. Därefter gick vi i affärer. Vi åt lunch på ett creperie. Jag åt en galette med lax, kräftor, créme fraiche, lök och rom. Till efterrätt blev det en crepe med smör, socker och citron. Under tiden satt vi utomhus i det vackra vädret. Vid halv fem åkte Nina iväg med tåget och jag cyklade hem. 


Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0