Höstmarknad och garnpyssel

I måndags hade jag sovmorgon för första gången på sjutton dagar. På förmiddagen gjorde jag ett besök på höstmarknaden på Vaksala torg. Det blev en langos, en donut, vinterskor till Nelly och prinsessklänningar till tjejerna i julklapp. Efter lunch hämtade jag barnen. Barnen och grannflickan satt hos oss och gjorde garnbollar. 

I tisdags lämnade jag barnen 8.20. Jag hann hem för att duscha och äta frukost innan det var dags för jobb. Det hade precis börjat regna så för första gången på länge blev det buss till jobbet. Arbetade 12-20.15. 

I onsdags var det också väldigt regnigt. Åkte buss till jobbet och arbetade 8-14. Åkte hem och hämtade regnkläder och cykel för att kunna hämta barnen. På väg hem från skolan slutade det att regna och solen kom fram. Nelly hade lärt sig att fingervirka i skolan, så hon fick lära mig, Hanna granntjejen. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 8.20. Var så himla trött så jag somnade en stund till när jag kom hem. Efter lunch tog jag bussen till Gränby. Shoppade en del julklappar till barnen (lego friends, My little pony och vävramar) och flera garnnystan till pysseltjejerna. När jag kom hem tog jag cykel till Årsta för att handla mat. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0