Middag, bio och party

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Jag handlade lite partysnacks innan jag cyklade hem. På kvällen tog jag och Helena buss in till stan. Det är Stella och Novas mamma och vi skulle träffas utan barn för första gången. Vi åt middag på Kött, kök & bar. Cosmopolitan som fördrink, oxfilecarpaccio till förrätt och kyckling, potatis/getostrulle, murkelsås och bourgingonsås till varmrätt med ett glas rött vin. Sedan gick vi på bio och såg en spännande thriller Gone girl. Var hemma vid halv ett. 

Igår sov jag till halv elva. Sedan var det storstädning med att damma, dammsuga och svabba golv. Därefter förberedde jag tilltugg som baguette med brie/aprikos/valnöt i ugn samt honungsmelon och serrano på tandpetare. Vid kl 18 kom Åsa och Maria och vi köpte pizza. Sedan droppade det in fler kollegor under kvällen och vi blev 10 personer. Vid halv tolv tog vi taxi till flustret. Vid halv tre tog jag bussen hem. Innan jag skulle gå ut från flustret så snubblade jag till i trappan. Får väl skylla mig själv då jag var i onyktert tillstånd. Gjorde illa min handled och svanskotan. 

I morse vaknade jag kl 7 med huvudvärk. Jag lyckades inte somna om förrän vid 9 och vaknade sedan kl 12 utan huvudvärk. Dagen har spenderats i soffläge, förutom när jag tog hand om lite disk. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0