Hörselprov och hälsokontroll

I måndags lämnade vi Nelly i skolan 8.20. Jag och Hanna cyklade hem och åt frukost. Hanna blev hämtad av Dennis och de åkte till sjukhuset för hörselprov och läkarbesök. Läkaren kunde se att trumhinnan buktade och att det var vätska bakom den. Hanna ska nu blåsa upp en liten ballong med vardera näsborren varje dag i tre månader. Om det inte hjälper så kanske det blir operation med rör i öronen. Jag cyklade till jobbet och arbetade 10.30-19. 

I tisdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-14. Var väldigt trött på eftermiddagen, men var tvungen att tvätta kläder. 

I onsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-14. Jag gick en sväng på stan och kikade lite i affärer innan jag cyklade hem. Är himlans grått och trist ute...

I torsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-15. Sedan cyklade jag till Gränby för hälsokontroll genom jobbet. Mina värden från blodprovet såg bra ut. Alla värden låg inom gränserna utom levervärdet som låg strax över gränsen. Kan ju bero på att jag varit på fest 1,5 dygn tidigare. Ska försöka ta ett nytt prov snart. Naprapaten som testade mina leder sa att jag var väldigt rörlig och jag hade inga problem med att göra rörelserna (förutom med min stukade fot och handled). Cykeltestet kändes bra. Jag cyklade i 6 min med lite motstånd och 60 varv per minut. Jag hade lätt orkat cykla längre och spurtat lite. Min lungkapacitet var bra för min ålder, men när hon räknade ut kvoten i förhållande till min vikt så blev resultatet sämre, knappt godkänt... Därefter cyklade jag förbi Ica i Årsta på vägen hem och handlade. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0