Bibliotek och shopping

I måndags hade jag sovmorgon. Jag tog bussen in till stan och Läkarhuset för att ta ett blodprov. Svaret på det får jag nästa vecka på jobbets hälsokontroll. Därefter gick jag till närakutens ortopedi för att kolla upp min stukade handled. Dagen innan hade den bara gjort ont, men nu var den lite svullen också. Jag fick komma in till läkare nästan på en gång. Då jag hade ont på sidorna av handleden så tyckte han att den skulle röntgas. Jag väntade några minuter till innan jag fick komma in på röntgen på samma våning. Därefter dröjde det inte länge innan läkaren fått bilderna till sin dator. Han kunde dock inte utesluta en fraktur så han gick in på röntgen för att kolla på större, bättre bilder. Då sa han att jag var hel. Därefter tog jag bussen till skopunkten för att byta ett par skor. Det blev ett par svarta stövlar till mig själv. Jag tog bussen hem igen för att cykla till skola/förskola och hämta barnen. Vi lekte hemma. 

I tisdags lämnade vi Nelly i skolan 8.20. Jag och Hanna cyklade hem och åt frukost. Sedan cyklade vi tillbaka till Årsta för att jag skulle till tandläkaren. Det besöket tog ca 2 timmar då jag hade uppföljning på kariesstudien. Det var undersökning, enkäter och prat. Hanna fick vara på förskolan under tiden, vilket var ok för personalen. Sedan lekte vi i en lekpark innan det var dags att hämta Nelly i skolan. När vi kom hem tog vi bussen in till stan för att låna böcker på biblioteket. 

I onsdags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-14. Efter halva jobbpasset märkte jag att mina knogar på den skadade handen blivit svart/lila och ovansidan av handen var nästan gul/grön. Märkligt tycker jag då det gått nästan fyra dagar sedan skadan... Och det var ju inte där det gjorde ont... 



Efter jobbet hämtade jag barnen. 

I torsdags lämnade jag barnen kl 7, cyklade till jobbet och arbetade 8-17. Sedan gick jag en sväng på stan då butikerna hade shoppingkväll med extraöppet och erbjudanden. Jag köpte två toppar till mig själv på Dea med 25% rabatt. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0