Örebro och Valborg

I måndags var jag ledig. Jag tog en promenad på 45 min. Sedan cyklade jag in till stan och tog bussen till Enköping. Därifrån åkte jag tåg till Örebro där kusin Carro mötte mig. Vi strosade på stan en stund. Sedan åt vi tidig middag på grekiska restaurangen Hellas. Valde en mixtallrik med 4 sorters kött och 4 såser och krispig potatis. Och med riktig sommarvärme kunde vi sitta utomhus. Därefter gick vi på bio och såg The lunchbox. Ett romantisk drama som var bra, men med ett slut som inte alls var bra... Jag tycker det är så tråkigt när man inte får veta vad som händer och man sitter där med en massa frågor. Efter att ha åkt tåg, buss och cykel så var jag hem ca 23.15. 


I tisdags fick jag sovmorgon. Jag cyklade till jobbet och arbetade ett par timmar på butikskontoret. Sedan hämtade jag barnen. 

I onsdags lämnade jag barnen kl 8, cyklade till jobbet och arbetade 9-15. Då det på Valborg är ca 100 000 människor ute och firar så brukar vi ha långa köer, men i år var det inte riktigt så mycket att göra som det brukar. I och för sig lite kallare ute. Därefter hämtade jag barnen och vi var bara hemma och tog det lugnt. 

I torsdags vaknade vi till massa snö på gräsmattan... Jag lämnade barnen hos Dennis, cyklade till jobbet och arbetade 12-18.15. Hemma tittade jag på veckans avsnitt av Elementary. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0