Plock, bio och innebandy

I fredags jobbade jag 7-14 och hämtade sedan barnen. Kl 18 kom Emilia för att vara barnvakt. Vi hade plockat fram ingredienser till chokladbollar då barnen ville baka med henne.


Jag tog bussen in till stan och mötte mina kollegor på Plock. Vi skulle överraskningsfira en kollega som gick i pension denna dag. Vi blev bjudna på tapas och bubbel av våra chefer. Jag beställde varmrökt lax, chark, ost och varmt bröd med vitlök/mozzarella samt key lime pie till efterrätt. Kl 23 var jag hemma igen och barnen sov. 

Igår vaknade barnen kl 7. Vid 11.30 tog vi bussen in till stan för våra sedvanliga lördagsaktiviteter; lunch på Max, köpa godis och bio. Vi såg Tingeling och piratfen. Därefter åkte vi hem och spelade bowling på Nintendo Wii. 

Idag sov vi till 7.45. Vi cyklade till Årstaskolan där Nelly tränade innebandy. Efter lunch var vi ute i lekparken och sparkade boll på gräset. När vi kom in så spelade vi bowling, tennis och golf på Wii. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0