Lingon

I fredags jobbade jag 7-14. Sedan gjorde jag några ärenden på stan innan jag åkte hem till soffan. 

Igår jobbade jag 8-16. Jag åkte hem och duschade och bytte om. Jag åkte tillbaka till jobbet då Åsa slutade. Vi gick till Lingon och åt trerätters för 285 kr. Desto dyrare med vinet, 180 kr för två glas. Förrätt blev carpaccio med rött vin, varmrätt blev gratinerad hummer, färska räkor och en bit västerbottenpaj med vitt vin och efterrätt en kardemummapannacotta med blåbärssoppa. Supergott, bra service, men inte särskilt mättande. Vi gick vidare till O'learys och träffade tre kollegor och drack två cider. Tog bussen hem 23.40. 







Idag fick jag äntligen sovmorgon. Jag jobbade 12-17. På kvällen hade Hanna feber så Dennis kom hit med barnen då jag ska vara hemma med Hanna imorgon. Då kan Nelly sova lite längre och behöver inte börja kl 7. Nu har i alla fall all snö försvunnit igen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0