Sommarloppet, kalas och Gävle

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 7-14. Sedan hämtade jag barnen. Vi cyklade till Årsta och handlade mat, fredagsmys och lördagsgodis. Vi tog sedan en promenad på 700 m och sprang tillbaka hem. Detta för att träna inför morgondagen. 

Igår hade jag tagit en föräldraledig dag. Vi tog bussen till stadsskogen i Norby där sommarloppet gick av stapeln. Tjejerna skulle springa 700 m och jag bad dem att hålla ihop så att de skulle springa tillsammans. Det gick bra och jag stod vid målet och väntade på dem i ca sex minuter. Superduktiga var dem! Trots av det blåste riktigt rejält...








Vi tog bussen hem, men stannade till en sväng på stan för att gå in på Guldfynd och köpa en kandelaber för mina födelsedagspengar. 


När vi kom hem så blev vi upphämtade av Anneli. Hon, Niclas, Sebastian och William har flyttat till hus i Lindbacken fem km utanför stan. Vi skulle dit på Williams kalas. När det var slut så skjutsade hon hem oss så att vi skulle slippa åka både lantbuss och stadsbuss. 



Idag skulle jag ha jobbat, men bytte till nästa söndag istället. Vi tog buss till stationen och tåget till Gävle. Vi blev hämtade att Petra och spenderade fyra timmar hos dem där barnen lekte för fullt. Vi blev bjudna på lunch, fika och glass innan vi tog tåget hem igen. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0